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Om dit ritme extra te benadrukken, zijn de gevel- bekleding en de luiken geplaatst in modules met drie verschillende breedtes.» De onregelmatige assen van de luiken en de gevelbekleding lopen door in de buitenomgeving, meer bepaald in de vorm van treinrails. De doordachte combinatie van materialen (cortenstaal, baksteen, glas, aluminium) en het contrasterende spel tussen de gesloten en trans- parante geveldelen resulteerden in het ontstaan van een minimalistische en dynamische sculptuur met een subtiele roesttint die perfect binnen de omliggende residentiële verkaveling past. Een bewuste keuze die getuigt van de professionele filosofie van Pygma: «We wilden een functioneel, coherent geheel creëren via een spel van volumes, inspringingen en verschuivingen die verschillende vormen van dualiteit opwekken, zowel op het vlak van materiaalgebruik (zwaar/licht …) als in vormelijk opzicht (horizontaal/verticaal, open/ gesloten …).We kozen de materialen vanwege hun intrinsieke kwaliteiten. Robuuste, natuurlijke materialen die geen verdere afwerking vereisten kregen de voorkeur. Ze zijn solide, hebben een fraai patina en vergen weinig onderhoud. Via hun textuur en de manier waarop ze het licht reflecte- ren accentueren ze alle dimensies.» au bardage mais aussi aux volets pivotants. Pour accentuer ce rythme, le bardage et les volets ont été séquencés avec des modules de trois largeurs différentes. » Et à l’extérieur, les axes irréguliers des volets et du bardage ont été prolongés au sol avec des rails de chemin de fer. La juste combinaison des matières (acier Corten, briques, verre, aluminium), des contrastes pleins/vides, des jeux de transpa- rence, a donné lieu à une véritable sculpture minimaliste et dynamique aux reflets de teinte rouille intégrée dans un lotissement pavillon- naire. Un choix qui s’inscrit pleinement dans la philosophie professionnelle de Pygma : « créer un ensemble fonctionnel cohérent par un jeu de volumes, d’emboîtements, de glissements provoquant des dualités, tant dans les maté- riaux (lourd/léger…) que dans les formes (hori- zontale/verticale, plein/vide…) et choisir les matériaux pour leurs valeurs intrinsèques. Les matériaux bruts, naturels, sans finition posté- rieure ont notre préférence. Solides et durables, ils se revêtissent d’une patine et demandent peu d’entretien. Ces matériaux mettent tous les sens en éveil, par leur texture, leur réflexion de la lumière. » 51

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